Identiteit (A)

Niveau Tijdsplanning Aantal personen per groep Materialen Binnen of Buiten
Basis/Kader/GT/Havo/VWO 4 uur minimaal 2 camera (telefoon) deels buiten

Religieuze plaatsen

 

Inleiding:

In de Krimpenerwaard en de Alblasserwaard zijn diverse oude religieuze plaatsen of gebouwen die een indrukwekkende geschiedenis achter de rug hebben. Hierbij kunnen jullie bijvoorbeeld denken aan oude Dorpskerken, Synagoges e.d.

 

Toeristen zijn vaak erg nieuwsgierig naar dit soort plaatsen en gebouwen!

 

 

Opdracht:

Jullie ontwerpen een aantrekkelijke brochure/folder waarin jullie toeristen kort uitleg geven over minstens 3 religieuze plaatsen of gebouwen.

De brochure wordt versierd met foto’s van deze plaatsen waar jullie als leerlingen zelf ook opstaan.

 

Jullie maken deze brochure in Word of Publisher. De brochure bestaat uit 6 kolommen ( 3 voorkant + 3 achterkant). De brochure hangen jullie in website aan een link. Toeristen die jullie website bezoeken kunnen dus op deze link klikken en de brochure uitprinten.

 

 

Verdieping H/L leerlingen:

Maak de brochure aantrekkelijk door ten minste 3 nuttige ‘wist-je-dat-jes’ die bij de bijzondere plaatsen die jullie beschrijven passen. Zet deze in tekstvakjes in de brochure, zodat ze goed opvallen.

 

Hulpmiddelen:

Diverse internetsites, waaronder:

­­­­http://www.uitindewaard.nl/kunst-en-cultuur/kerken/

 

Beoordeling:

Deze opdracht wordt beoordeeld met een puntenscore van 0-5-10-15-20 punten.

 

Beoordelingscriteria:

5 punten =  Matige informatie en foto’s

10 punten =  Goede informatie maar niet duidelijk gepresenteerd in brochure

15 punten = Informatie duidelijk aangeboden met ondersteunende foto’s

20 punten = Informatie duidelijk aangeboden met ondersteunende foto’s op een creatieve manier verwerkt.

Werkzaamhedenlijst

1. Keuze maken: Welke religieuze gebouwen/plaatsen kiezen wij?

2. Welke informatie is nuttig/interessant voor toeristen?

3. Takenverdeling binnen de groep (tekst verwerken/ foto’s maken)

4. Brochure ontwerpen.

5. Pakkende ‘Wist-je-dat-jes’

6. Brochure in Website hangen.

7. Plaats de religieuze gebouwen op de P.O.I. kaart.